LA MANCA DE PERSONAL AL REGISTRE CIVIL DE CORNELLÀ ALLARGA DOS MESOS ELS TRÀMITS PER PODER-SE CASAR   

LA MANCA DE PERSONAL AL REGISTRE CIVIL DE CORNELLÀ ALLARGA DOS MESOS ELS TRÀMITS PER PODER-SE CASAR
   

Les parelles de Cornellà que desitgen casar-se pel civil es troben amb dificultats perquè el Registre Civil ha allargat de tres a cinc mesos el termini habitual per tramitar els seus expedients matrimonials, i a més no pot iniciar-ne de nous fins a finals del mes d’octubre.

La situació afecta tant els casaments que es fan als jutjats com els que tramita l’Ajuntament de Cornellà, que són uns 25 al mes de mitjana, i se celebren al Museu Palau Mercader.

El tràmit habitual per casar-se comença per adreçar-se al Registre Civil, i iniciar l’expedient matrimonial aportant tota la documentació necessària. Amb el document conforme l’expedient està iniciat, la parella pot adreçar-se a l’Ajuntament per reservar un dia per celebrar el casament. Habitualment, es reservava a partir de 3 mesos després de l’inici, perquè és imprescindible que l’expedient estigui resolt per poder celebrar la boda.

Des del Registre Civil s’ha suggerit als serveis municipals que no reservin dates de casament fins a 5 mesos després de l’inici de l’expedient de la parella, perquè no poden garantir haver finalitzat l’expedient abans d’aquest termini. Addueixen falta de personal i de recursos per poder donar sortida als expedients. Darrerament, alguns dels expedients resolts han arribat la mateixa setmana del casament.

A més a més, a les parelles interessades en iniciar l’expedient se’ls informa que ara mateix el Registre Civil no es troba en disposició de poder iniciar el tràmit fins a finals del mes d’octubre.


Cornellà de Llobregat, 30 de setembre de 2011

 

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00